گروه طراحی و معماری سایبون

راه های ارتباطی با ما

اسکریپت های پرکاربرد تری دی مکس

در این مقاله به بررسی اسکریپت های پرکاربرد تری دی مکس میپردازیم و کاربرد هرکدام را به طور مختصر توضیح میدهیم.

1. اسکریپت sweep profile

این اسکریپت در مدلسازی پروفیل های کلاسیک به ما کمک میکند که در طراحی داخلی و طراحی نمای کلاسیک بسیار پرکاربرد است. از پروفیل هایی که به کمک این اسکریپت مدلسازی میکنیم میتوانیم به طور مثال به عنوان قرنیز و یا در سقف استفاده کنیم. این اسکریپت مانند مدیفایر sweep عمل میکند با این تفاوت که نیاز به ترسیم خطوط اضافه نیست و میتوانید از آرشیو پروفیل مورد نظر خود را انتخاب کنید

2. اسکریپت Material Texture Loader

Material Texture Loader امکان ایجاد فوری Material PBR را با بارگذاری در texture ها و ایجاد خودکار یک تنظیم کامل متریال برای شما فراهم می کند. به راحتی و در سریعترین زمان ممکن میتوانید به کمک آن تکسچر های مورد نظر را بسازید و میتوانید تنظیمات آن را انجام دهید. همچنین بعد از ساخت متریال میتوانید آن را در متریال ادیتور درگ کنید و اصلاحات لازم را روی آن انجام دهید تا به نتیجه مناسب برسید.

3.اسکریپت Floor Generator

floor generator یک اسکریپت پرکاربرد تری دی مکس است که از آن در شبیه سازی و مدلینگ کاشی و سرامیک در تری دی مکس و مدلینگ پارکت در تری دی مکس استفاده می کنیم.فکر کنید شما یک مدلسازی داخلی انجام دادید و می خواهید برای کف از پارکت هایی با مدل هفتی هشتی استفاده کنید. اگر بخواهیم مدلینگ را با تریدی مکس انجام دهیم خیلی زمانبر است اما با استفاده از floor generator میتوانیم با یک کلیک این کار رو انجام بدیم

4. اسکریپت copitor

copitor به ما کمک میکنید تا آبجکت مورد نظر را بین دو فایل باز در تری دی مکس کپی کنیم. نکته مثبت آن است که هنگامی که آبجکت را در فایل دیگری کپی میکنیم تمام تکسچر ها نیز با آن کپی میشود و نیازی به شناسایی تکسچر به تری دی مکس در فایل جدید نیست.

5. اسکریپت create stairs

این اسکریپت برای مدلسازی پله در تری دی مکس طراحی شده که به کمک آن میتوان پله را در سریعترین زمان ممکن مدلینگ کرد.

6. اسکریپت GO AUTOCAD

GO AUTOCAD به ما کمک میکند تا بتوانیم به سادگی آبجکت سه بعدی را به یک دیتیل اجرایی در اتوکد تبدیل کنیم. زمانی که شما نیاز به نقشه های دو بعدی از مدل سه بعدی که طراحی کردید دارید، این اسکریپت به سادگی به شما کمک میکند تا نقشه مدل سه بعدی شما از نماهای مختلف ایجاد شود و به راحتی در اتوکد باز میشود

7.اسکریپت Backdrop Generator

به کمک Backdrop Generator میتوانید به سادگی و با چند کلیک بک گراند های زیبایی را در صحنه رندر خود بارگذاری کنید

8. اسکریپت WireMeshGenerator

WireMeshGenerator برای مدلسازی mesh طراحی شده که به کمک آن میتوان مدل هایی مثل نرده، فنس و … را در تری دی مکس مدلسازی کرد.

9. اسکریپت uPVC Window Generator

uPVC Window Generator برای ایجاد خودکار انواع مدل های پنجره سه بعدی در تری دی مکس است. به کمک آن میتوانید به راحتی پنجره ها را مدلسازی کنید و در زمان خود صرفه جویی کنید.

10. اسکریپت Gtools Ivy Generator

Gtools Ivy Generator برای شبیه سازی گیاه پیچک در تری دی مکس است که جلوه زیادی به کار ما میدهد و صحنه ما را بسیار زیبا میکند. شما میتوانید تنها به کمک یک spline مسیر و الگو را مشخص کنید تا Gtools Ivy Generator فضای سبز را ایجاد کند

11. اسکریپت polydetail

polydetail برای مدلینگ ابزارهای تزئینی کلاسیک و با جزئیات مناسب و عالی برای نما و دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک میباشد. جزئیات دقیق یکی از مهم ترین فاکتورها در مدل سازی سه بعدی است

12. اسکریپت PolySnow

PolySnow برای شبیه سازی برف در تریدی مکس است که با یک کلیک برف واقعی رو براتون ایجاد می کند. با یک کلیک برف بر روی اشیاء و صحنه های سه بعدی شما ایجاد میکند.

13. اسکریپت PolyCloth

PolyCloth برای شبیه سازی چین و چروک روی پارچه استفاده میشود و در عرض چند ثانیه میتوانید به کمک آن چین و چروک های طبیعی و زیبایی به پارچه یا Mesh خود اعمال کنید

14. اسکریپت weaver modifier

weaver modifier برای شبیه سازی بافت حصیری و ..  است که به بهترین و راحت ترین شکل ممکن میتواند ابجکت ها را به یک بافت در تری دی مکس تبدیل کند

15. اسکریپت MW_RoofGen

MW_RoofGen برای مدلسازی سقف شیبدار به ما کمک میکند. شما میتوانید به کمک spline مسیر سقف خود را ترسیم کنید و تنها با یک کلیک به کمک آن سقف را مدلسازی کنید.

16. اسکریپت contour

contour در مدلسازی احجام پارامتریک به ما کمک میکند. اگر برای مدلسازی پارامتریک بخواهیم هر قسمت را به صورت جداگانه مدلینگ کنیم بسیار زمان بر میشود. اما این اسکریپت به سادگی این کار را در کمترین زمان ممکن برای ما انجام میدهد.

17. اسکریپت multi texture

شما میتوانید برای ساخت آبجکت‌هایی مانند سرامیک، پارکت، کاشی و … از این پلاگین در نرم افزار تری دی مکس استفاده نمایید. به کمک پلاگین مولتی تکسچر میتوان به آبجکت ها بافت متنوع تری داد تا واقعی تر به نظر برسندنکته قابل توجه که برای نصب پلاگین به ورژن آن دقت نمایید زیرا باید با نرم افزار همخوانی داشته باشد.

18.اسکریپتMultiScatter

این پلاگین در واقع برای نرم افزار 3ds Max تهیه شده است و با موتور رندر های V-Ray و Mental Ray کاملا سازگار است. این پلاین برای ایجاد پوشش های گیاهی کاربرد فراوانی دارد و با پلاگین Forest Pack Pro رقابت میکند. وظیفه اصلی پلاگین MultiScatter تکثیر آبجکت ها در VRay و Mentalray است که با مدیریت بهینه RAM پردازش صحنه ها را نیز سریعتر می کند

  1. 19.اسکریپت اسکریپت TiM-Scripts

یکی از اسکریپت های موجود در این مجموعه Shrink Wrap نام دارد که به کمک آن میتونید یک آبجکت را روی یک سطح ناهموار قرار دهید

20.SIGERSHADERS XS Material Presets Studio

 

یک پلاگین تری دی مکس برای ورژن 2013 تا 2021 می باشد که شامل انواع متریال های آماده برای موتور رندرVray و Corona می باشد این پلاگین محیط بسیار ساده ای دارد و کار با آن بسیار راحت و شیرین میباشد و افراد نیاز به یادگیری دوره های آموزشی برای ساخت متریال های حرفه ای را ندارند و با چند کلیک ساده میتوانند یک متریال حرفه ای را بسازند .این پلاگین دارای کتابخانه ای عظیم از متریال های فوق حرفه ای شامل : فلز ، سرامیک ، چرم ، سنگ ، بتن ، شیشه ، رنگ داخلی ، گچ ، چوب ، موزاییک ، پارچه ، پارکت ، مایع ، سنگ قیمتی ، پلاستیک و رنگ ماشین  می باشد21.اسکریپتSmoothBoolean

با استفاده از این اسکریپت شما قادر خواهید بود با چند کلیک ساده به راحتی حجم هایی که بولین شده است را نرم و کنید . این پلاگین لبه های احجام پیچیده را به خوبی نرم میکند و کار را برای کاربر بسیار آسان میکند

Kianatalebi

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *